Re: [VI] Present working directory med multiple tabs

On Wed, 02 May 2007 11:13:42 +0200, Robert Larsen <sslug@sslug> wrote:
> Hey
>
> Jeg er totalt faldet for Vim 7.0's tabs og bruger dem til at arbejde på
> flere projekter samtidig.
> Men er det muligt på én eller anden måde at specificere et directory
> for
> en tab ?
> Altså så når jeg skifter til tab 1 så er jeg i
> /home/robert/projects/dir1 og når jeg skifter til tab 2 så er jeg i
> /home/robert/projects/something_else ?
> Ellers må jeg vel til at få lært vim scripting.
>
> Venlig hilsen
> Robert

Det kan nok klares med en smule autocommand magi, men jeg tror måske det bliver
lidt bøvlet.

se
:help :autocmd
:help TabEnter

Problemet er at binde en bestemt mappe til en bestemt tab, da disse autocommands
er generelle for alle tabs. problemet er også lidt at buffers ikke er bundne til specielle
tabs og derfor kan trækkes frem i enhver tab. Tilsvarende med buffers og windows.
Derfor kunne jeg forestille mig at en mere stabil løsning i virkeligheden var at ændre
mappe placering hver gang du skifter til en ny buffer (BufEnter) og så der skifte til den
mappe hvori filen ligger.

Personligt bruger jeg et af de prject scripts der ligger på vim.org. Et par af dem er
rigtigt gode og udnytter bl.a. session til at kunne gemme projekter fra gang til gang.

--
Kim Schulz

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2007-06-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]