Syntax hishlightning i og uden for mc

Når jeg åbner en XXX.sql fil inden fra midnight commander, som er sat op til at anvende vi som ekstern editor, får jeg sædvanlig syntax-hightlightning.

Når jeg i en kde-konsol stater vi XXX.sql får jeg IKKE syntax-hightlightning.

Hvad mon det er jeg mangler sætte op i konsolen for at få det til at virke.

Mvh Hans Christian Studt
Mobile +45 29 23 54 14
hc[AT]studt[DOT]dk http://hc.studt.dk