Re: [VI] Slette linje med text pattern

* Jørgen Heesche <sslug@sslug> [Jun 22. 2005 11:39]:

> Du får linierne over i default buffer ved at markere med venstre
> museknap. Så flytter du focus til det andet vindue, og indsætter med
> midterknappen; det er en generel facilitet i X, som kan bruges overalt,
> også uden for VI. I VI kan du også yanke eller delete linierne, så ryger

Ja, det er jeg med på--det er nu hver application der implementerer
adgangen til X copy bufferen.

Nu sidder jeg dog ofte i konsollen, og så duer det ligesom ikke.

Med andet vindue mente jeg også et andet vindue i vim, f.eks efter en
split.

> de også i bufferen. I stedet for default bufferen kan du i VI også bruge
> en navngiven buffer, se her:
> http://www.bo.infn.it/alice/alice-doc/mll-doc/linux/vi-ex/node23.html

Denne viser dog ikke hvordan det gøres ifm. :g/pattern/

--
Mads Martin Joergensen, http://mmj.dk
"Why make things difficult, when it is possible to make them cryptic