Re: [VI] [(g)vim]få fat i filnavnet fra denbuffer man er i (inkl sti fra CWD)

On Mon, 04 Oct 2004 07:27:18 +0200
Kim wrote:

> Det holder bare ikke for så smider den output filerne i / og ikke i den
> mappe hvor vim er startet op.

Jeg gætter lidt her, for jeg er ikke ganske klar over din måde
at macro-programmere VIM på:

Hvis du vil være cwd uafhængig må du

  enten flytte vim til det ønskede dir, så kan du bruge relativ
        sti,

  eller bruge fuld sti, "%:p"

> jeg kan godt bruge den fulde path, men lige nu er mit største problem
> hvordan jeg får det ind i den anden linje

Det er svært lige at se hvad du mener med den anden linie; i vim
har du variable, som man vel kan flytte rundt med?

> % forstår den, men resten kan den ikke finde ud af når det er i
> forbindelse med min map/imap

du mener expand("%"), ikke? Men jeg kan alligevel ikke se for mig
hvad du mener, jeg vil foreslå at du tænker i fuld sti for alle
udtryk, så har du dem om jeg så må sige naglet på plads.

Det kan være at man lige skal tænke over hvornår en variabel
bliver sat (fx. expand("%") kører og udfylder variable der, hvor
linien bliver læst af VIM?) og derfor kan man ikke bruge den i en
macro som skal være "genanvendelig" i andre situationer, med
mindre der er en eller anden escape mekanisme og så bliver det
først rigtig grimt. Hvis løsningen begynder at blive vanskelig,
så brug et script eller dit foretrukne programmeringssprog.

Jeg reagerede på postingen fordi det er første gang jeg har set
nogen begynde at bruge så avancerede ting i vim:-)

Hilsen/Donald Axel