Backspace opfører sig som delete

På vim på min hjemmeboks (OS X) fungerer min backspace-tast som jeg
forventede den ville gøre, dvs, den sletter tegnet til venstre for
cursoren.

Hvis jeg kopierer min .vimrc til en anden æske (f.eks. RH Enterprise),
så fungerer backspace som delete. Det tyder på at min .vimrc altså ikke
har indflydelse på dette, men er der nogen der ved hvad jeg skal tilføje
til den, så backspace altid fungerer som forventet, og ikke som delete?

--
|   Jonas @ 55.75, 12.42   |   <http://blog.verture.net/>   |

   Virtual memory: Something none of us has enough of.