Re: Aspell til docbook-dokumenter

[ XFUT sslug.locale ]

Morten Damsgaard skrev:

> Jeg kan sagtens få Aspell til at virke med XHTML filer men ikke til
> mine XML docbook filer som jeg bruger som kilde.  Den laver et spell
> check men laver ikke highlight/understregning af fejlene bagefter.

Har du prøvet med kommandolinjetilvalget "--mode=sgml"?  Det er vist
også egnet til XML.

> Jeg bruger Aspell via Vimspell da Aspell gav fejl når jeg kørte den
> direkte i vim. Både XML og XHTML filer er i utf-8 encoding.

Hvis systemvariablen "LC_ALL" er sat til "da_DK.UTF-8" burde det
virke.  Alternativt kan du prøve med kommandolinjetilvalget
"--encoding=utf-8".

Jacob

PS: Ovenstående er udledt af lidt læsning af brugsanvisningen til
    Aspell.
--
"The universe isn't for the likes of me to understand. I only work here."