Aspell til docbook dokumenter

Hej allesammen
Jeg bruger vim på Windows XP indtil videre - jeg skal nok
tage springet snart :-).
Jeg kan sagtens få Aspell til at virke med XHTML filer men
ikke til mine XML docbook filer som jeg bruger som kilde.
Den laver et spell check men laver ikke
highlight/understregning af fejlene bagefter.
Jeg bruger Aspell via Vimspell da Aspell gav fejl når jeg
kørte den direkte i vim. Både XML og XHTML filer er i utf-8
encoding.
Aspell med docbook dokumenter virker i øvrigt fint i jedit
men jeg foretrækker vim så hvis nogen kan hjælpe....
Mvh. Morten