Re: [VI] lidt begyndersupport - syntaxhighlight og småkommandoer

On 2004-07-09, donald_j_axel <sslug@sslug> wrote:
> Autogenkendelse kommandoer kan skrives i vimrc eller lokalt i brugeren
> .vimrc
>
> i min vimrc er der flg. auto-genkendelseskommandoer:
>   autocmd FileType *      set formatoptions=tcql nocindent comments&
>   autocmd FileType c,cpp  set formatoptions=croql cindent comments=sr:/*,mb:*,el

hmm... det er vel så sådan en linje jeg skal have lavet eller?
Det eneste der er i den ifsætning i min vimrc er
filetype plugin on

det jeg vel må skulle have den til er at hvis efternavnet er chopro,
skal den starte med set syntax=chordpro.

Hvis jeg har forstået det du har skrevet rigtigt, så burde jeg kunne
sætte

autocmd FileType chopro,chordpro       set syntax=chordpro

ind i det afsnit. Men det virker ikke, så jeg har ikke forstået det
helt korrekt.

> Ja, prøv store  J -kommandoen, JOIN

ahh... det var rart

> Det ved jeg ikke. Hvad mener du?
[klip noget med at navngive buffere]

orv... det vidste jeg ikke at man kunne - det der med at navngive en
buffer. Jeg har kun brugt den der standardting hvor noget havner hvis
man bare trykker y eller dd.

Venlige hilsner

Sune