Re: [VI] lidt begyndersupport - syntaxhighlight ogsmåkommandoer

On Fri, 9 Jul 2004 20:27:57 +0000 (UTC) Sune Vuorela wrote:

> 2. kan man på en smart måde fjerne et linjeskift uden at skifte til
> insert-mode?

Det er ikke specielt smart men gq<motion> henover linjeskiftet, sætter
to linjer sammen, hvis textwidth er høj nok. Ellers bruger jeg 0d$k$p.
(Godt nok med pil-op i stedet for k)

> 3. Kan man sætte dem ind? Og hvad med tomme linjer (her bruger jeg o
><esc> ind til videre)

Det er den nemmeste måde jeg kender.

--
41 6E 64 65 72 73