Re: [VI] Blok ind/udkommentering?

On Fri, 12 Mar 2004 19:51:06 +0100
Jesper Krogh <sslug@sslug> wrote:
> Er det ikke muligt at blok ud ind/kommenteret noget i vi(m)?
>
> Specielt perl, hvor man skal have # foran alle linierne.

stå på øverste linje i blokken først på linjen.
tryk esc ctrl-v
kør ned indtil der er markeret foran alle de linjer som skal markeres.
tryk ctrl-i skriv # tryk esc.

så er blokken markeret med # foran.

Det er desværre eneste måde jeg kender.

--
   Kim Schulz   | Need a Content Management System for your website? Go
 Geek by nature | get Fundanemt at : http://www.fundanemt.com New