Re: [VI] "lineal"

tdn wrote:

> ja jeg har prøvet help, men jeg kan enten ikke forstå det der står eller
> osse virker det ikke.
> jeg kan stadig ikke få det til at virke.
> har prøvet med ting som ':set ruler' eller ':set ruler top' osv
> kan ikke få noget af det til at virke

Saa vidt jeg laeser det er der to forbehold:

-[ snip from "vi :help ruler"]-

'ruler' 'ru'            boolean (default off)
                        global
                        {not in Vi}  (*1)
                        {not available when compiled without the
                        |+cmdline_info| feature}  (*2)

-[ /snip from "vi :help ruler"]-

(*1)  Jeg laeser det saaledes at den ikke fungerer i "vi"

(*2)  Jeg laeser det saaledes at "vi" skal vaere compiled paa en bestemt
maade.
           for at "ruler" skal fungere

Hentet fra folgende version af vi:

VIM - Vi IMproved   version 5.4