Re: [VI] Starte samme sted i filen som man sluttede

In article <sslug@sslug>, Hanne Munkholm wrote:
>  On 28 Oct 2002 20:35:42 GMT, Hanne Munkholm <sslug@sslug> wrote:

>  Hmm.
>  Den skriver fornuftige ting i min .viminfo men de bliver ikke brugt.

Det var last-position-jump jeg skulle have fat i. Som af en eller anden
grund ikke var sat på min debian mere. Jeg kan ikke se hvor på min
RedHat den er sat, og jeg ved ikke lige hvordan den forsvandt fra min
debian.

Men når jeg sætter

au BufReadPost * if line("'\"") > 0 && line("'\"") <= line("$") |
\ exe "normal g'\"" | endif

ind i min .vimrc, virker det.

http://vimdoc.sourceforge.net/cgi-bin/vimfaq2html3.pl spørgsmål 5.6 var
min ven.

tak for hjælpen.
--
Hanne Munkholm <sslug@sslug>

BOFH excuse of the day: The mainframe needs to rest.  It's getting old, you know.