Re: [VI] noget syntaxnoget

tdn wrote:

Hej,

hvis jeg har en bestemt "filtype" som hedder .htc som jeg gerne vil have sat
':set syntax=html' hver gang jeg åbner en sådan fil i vim.
Altså lige som var det en .html fil, hvad er det så jeg skriver i .vimrc ?

Mvh
Thomas

Indsæt følgende i din $HOME/.vimrc

augroup filetypedetect
   au! BufRead,BufNewFile *.htc    setfiletype htc
augroup END
:autocmd FileType htc set syntax=html

Robert