Re: [VI] tastatur-layout

On 12 Sep 2002 08:17:19 GMT,
Hanne Munkholm <sslug@sslug> wrote:

> Jeg har dog også planer om at købe et happy hacking keyboard til at kode
> på. Men jeg tror jeg bliver mere forvirret af at have sådan et derhjemme
> og så dansk tastatur alle andre steder ;)

Min formulering var vist lidt uklar. Herhjemme bruger jeg amerikansk
tastaturlayout, men på tasterne er der trykt et dansk. Det giver ikke så
mange problemer - så længe der ikke er nogen der liiige skal skrive en
mail på min computer.

Som Makholm er jeg nu også vandt til højre-ctrl+o giver ø osv. Da jeg
brugte Windows kunne jeg ikke finde ud af at lave om på
tastatur-layoutet, så der skiftede jeg til dansk tastatur med alt-shift,
trykkede på æ,ø eller å og skiftede tilbage igen med alt-shift.

Under dos, kan man ved prompten, trykke ctrl-alt-f1 og ctrl-alt-f2, for
at skifte mellem amerikansk og dansk layout (hvis dos'en er sat op til
dansk layout).

--
Anders Bo Rasmussen