Re: [VI] tastatur-layout

"Morten Egelund Rasmussen" <sslug@sslug> writes:

> Ulempen ved det amerikanske tastatur er, at æøå ikke ligger ligefor, med
> mindre man skifter tastatur-layout. Den der dog rarest at kode på,

Jeg har det absolut bedst med et amerikansk tastatur. Jeg har desvære
kun et, som jeg tilgengæld så har stående på arbejdet. æ, ø og å har
jeg gennem mange år vendet mig til at de ligger på hhv e, o og a med
højre crtl-tast.

Jeg har også en række andre konventioner som for eksempel at § ligger
på v mod højre ctrl-tast.

Det stammer tilbage fra da jeg brugte det meste at min tid på Diku,
hvor tastaturene var sat sådan op.

> Et andet spørgsmål: Kan man købe tastaturer (Logitech o.l.) med
> amerikansk layout her i Danmark?

Jeg overvejer at købe 3 styks Happy Hacking Lite 2. De kan blandt
andet købes i Danmark gennem: <http://mazzive.dk/hhkb.html>

Jeg ville gerne have det i sort, men udgaven med piletaster fås ikke i
sort. Måske skulle jeg starte med et enkelt, så kan jeg beholde mit
gode HP-tastatur her og lade vere med at lave seriøse ting på min
bærbare.

--
 Peter Makholm     |    Yes, you can fight it, but in the end the ultimate
 sslug@sslug |                           goal of life is to have fun