RE: [VI] tastatur-layout

Hejsa,

Jeg har en bærbar som er købt i det store udland (amerikansk tastatur),
og en stationær med dansk tastatur. Så kan jeg selv vælge... ;-p

Ulempen ved det amerikanske tastatur er, at æøå ikke ligger ligefor, med
mindre man skifter tastatur-layout. Den der dog rarest at kode på,
bortset fra når man netop skal bruge danske karakterer. (Jeg koder til
dagligt fra en Windoze gennem PuTTy til en ViM på en Linux-box.) --
Hvordan kan jeg lettest få de danske karakterer frem uden at skulle lave
en SHIFT+ALT+TAB mellem mine tastatur-layouts i Windoze?

Et andet spørgsmål: Kan man købe tastaturer (Logitech o.l.) med
amerikansk layout her i Danmark?

M.v.h.

Morten