Re: [VI] tastatur-layout

sslug@sslug (Anders Bo Rasmussen) writes:

> Bruger folk herinde amrikansk eller dansk tastyr-layout? Jeg kom til at
> tænke på at vi-tasterne ligger underligt på et dansk-tastatur. Fx søger
> man jo med '/', og søger baglængs med '?' som altså er shift-'/' på et
> amrikansk tastatur.

så er det værre men ^ som er en deadkey.

> Jeg bruger selv amrikansk tastatur, hvilket skyldes at jeg kodede en del
> C++, hvor man jo bruger [] og {} ofte.

Jeg bruger uk eller us, alt efter hvad type tastatur det er. Men jeg
mapper altid Caps Look til Control.

Det med danske tegn klarer jeg med Alt gr + [aeo].

--
Rasmus Meldgaard

Jeg har den dybeste medlidenhed med den som kun har fantasi til at
stave et ord på een måde.
        -- Mark Twain