underlig fejl med delete

Jeg har en bestemt fil på en bestemt computer hvor delete ikke er
synkront med der der sker på skærmen.
Det der sker er at hvis jeg holder delete inde sker der intet før jeg
slipper den så fryser vim i et par sekunder hvor efter sletningen
træder i kraft.
er der nogen der har en ide om hvad der sker, jeg har følgende i min
.vimrc
set wrap linebreak vb
au BufNewFile,BufRead *.kal set filetype=html
au BufNewFile,BufRead *.inc set filetype=php
Filen har endelsen kal.

--
Daniel Udsen