Re: [VI] bash shel script og vi

On Sat, 8 Jun 2002, Lars H. wrote:

> Har fundet svaret det er "fc" Fix Command fra bash selv som jeg ledte efter.
> Skriv "fc" og kommandoen kan editeres i vi og en alm. ":wq" eksekverer så
> kommandoen.

I ksh i vi-redigeringsmode kan man bare taste v, så ryger den aktuelle
linie i vi.

På linux bruger jeg normalt zsh, da jeg ikke kan få bash til at køre i
vi-mode. I følge readline-dokumentationen skal man tilføje

set editing-mode vi

til .inputrc, men det virker ikke. Er der nogen der ved hvorfor?

Ellers kan jeg klart anbefale zsh, den har vi-kommandolinieredigering og
forskellige andre gode ting.

Er der nogen der har en zshrc liggende med en key-binding for v?

--
Lars Kongshøj