Re: [VI] ændre farver på syntax highlighting i vim

On Sun, 2 Jun 2002 16:14:46 +0200,
merlin <sslug@sslug> wrote:

> Ja tak for svaret, men det er ikke så meget det jeg ledte efter.
> Jeg har fundet et colorscheme jeg kan lide, men jeg vil gerne lave én farve
> om deri....

hvis du for ekempel vil lave contanter magenta kører du:

:hi Constant ctermfg=Magenta guifg=Magenta

Kig evt. i den fil hvori dit colorscheme er defineret (Hvis det fx. er
elflord, så kig i elflord.vim)

Forresten dejligt med dette spørgsmål - nu har jeg også lært noget om
vim i dag :)

--
Anders Bo Rasmussen