Re: [VI] gøre en bestemt ting flere gange

* merlin <sslug@sslug> [May 26. 2002 22:55]:
> Jeg har tit haft brug for at gøre en bestemt ting ved x-antal linier.
> Fx. har jeg for nyligt haft brug for at lave om på indrykningen i 64 linier
> af en fil.
> Det jeg skulle gøre var at slette én tab-indrykning i hver linie fra den jeg
> stod på og 64 ned.
> Normalt når jeg har brug for at gøre en bestemt ting x-gange så skriver jeg
> fx 64i(skriver min ændring)<ESC>
> og så blir det gjort fx 64 gange, men jeg har ikke kunnet få det til at
> virke når det er over flere linier.
> [...]

:10,74 <noget>

Fra linje 10 til 74 gør man noget.

:.,+64 <noget>

Fra linjen man står i og 64 linjer frem

Ellers kan du bruge shift-v (V) og markere for derefter at gøre noget.

--
Mads Martin Jørgensen, http://mmj.dk
"Why make things difficult, when it is possible to make them cryptic