gøre en bestemt ting flere gange

Hej,

Jeg har tit haft brug for at gøre en bestemt ting ved x-antal linier.
Fx. har jeg for nyligt haft brug for at lave om på indrykningen i 64 linier
af en fil.
Det jeg skulle gøre var at slette én tab-indrykning i hver linie fra den jeg
stod på og 64 ned.
Normalt når jeg har brug for at gøre en bestemt ting x-gange så skriver jeg
fx 64i(skriver min ændring)<ESC>
og så blir det gjort fx 64 gange, men jeg har ikke kunnet få det til at
virke når det er over flere linier.
Kan det ikke lade sig gøre at få den til at gøre det over flere linier?
Er det noget makro eller noget jeg ska ha fat i her?

--
Med venlig hilsen
Thomas

LINUX: Because rebooting is for adding new hardware.!