Re: [VI] Erstatte een linie med en anden

22 May 2002 06:39:22 GMT, skrev Leo Laursen
<sslug@sslug>:

> [...]

OK sidste forsøg :-)
:map øø Pjddkyy

P  paster indholdet af unnamed register " på linien over cursoren.
   Cursoren hopper en op, så derfor
k  cursoren en linie ned.
dd slette den gamle linie (den er nu i "-register)
k  cursoren op på den nye linie.
yy genindlæse linien i "registret så den kan køres igen.

Kan også indsættes mere permanent i .vimrc (eller lign.) som
map øø Pjddkyy

Det kan sikkert gøres mere elegant, men det virker hos mig i vim 6.1

Leo
--
Reformed, n.:
	A synagogue that closes for the Jewish holidays.