Re: [VI] Erstatte een linie med en anden

Tue, 21 May 2002 22:35:40 +0200, skrev Hanne Munkholm
<sslug@sslug>:

> Lidt. Hvis jeg kopierer en linie med shift+y eller sletter den med dd, og
> så gerne vil paste den ind i stedet for en anden linie. Findes der en
> kommando der kan paste den ind og slette den anden linie, uden at den nye
> linie kommer i bufferen i stedet for? Eller er jeg nødt til at bruge
> registre?

Hvis det er noget du ved at du skal gøre flere gange, kan du indspille
en komando i et register og teksten i et andet.
   "byy
gemmer en linie i reg. b
   qa.d<enter>k"bpq
sletter en linie og paster reg. b istedet for.
Kør den ved at gå til ønskede linie og
   @a
eller angiv linienummer
   :sslug@sslug

Leo
--
I thought there was something fishy about the butler.  Probably a Pisces,
working for scale.