Re: [VI] Erstatte een linie med en anden

Leo Laursen wrote:

> Hvis jeg har forstået dig rigtigt er det registre du leder efter.
> Du kan f.eks kopiere en linie ind i a registret med:
> "ayy
> og derefter paste den med
> "ap
> :registers viser en oversigt over hvad der er gemt i de forskellige
> registre (det kan også være komandoer, indspillet med q).
>
> Der er mange registre til rådighed (se :h registers)
> ""       unnamed register er det der bruges normalt
> 0 - 9    numbered register
> a - z    named registers
> og så en hel masse special registre. (* = clipboard)

> [...]

Lidt. Hvis jeg kopierer en linie med shift+y eller sletter den med dd, og
så gerne vil paste den ind i stedet for en anden linie. Findes der en
kommando der kan paste den ind og slette den anden linie, uden at den nye
linie kommer i bufferen i stedet for? Eller er jeg nødt til at bruge
registre?

--
Hanne Munkholm      -o)
                    /\        http://geekgirl.dk