Re: [VI] Erstatte een linie med en anden

Tue, 21 May 2002 14:07:40 +0200, skrev Hanne Munkholm <sslug@sslug>:

> Jeg kan finde ud af at kopiere eller slette en linie, og så paste den ind
> et andet stad med "p".

> Men hvad nu hvis jeg vil erstatte en linie med den jeg har kopieret, uden
> at slette den fra bufferen (jeg skal måske bruge den flere gange)? Kan jeg
> det på en nem måde?

Hvis jeg har forstået dig rigtigt er det registre du leder efter.
Du kan f.eks kopiere en linie ind i a registret med:
"ayy
og derefter paste den med
"ap
:registers viser en oversigt over hvad der er gemt i de forskellige
registre (det kan også være komandoer, indspillet med q).

Der er mange registre til rådighed (se :h registers)
""       unnamed register er det der bruges normalt
0 - 9    numbered register
a - z    named registers
og så en hel masse special registre. (* = clipboard)

eller du kan lave beregninger i = registeret:
"=2*2<enter>p paster resultatet ud i filen ( 4 ;)

En anden ting er at hvis du kalder a registeret msd A, bliver det
kopierede appendet til det der var der i forvejen.

Var det noget i den retning du efterlyser ?

Leo
--
If you put your supper dish to your ear you can hear the sounds of a
restaurant.