Re: [VI] Kopiere en del af en linie

On Wed, 15 May 2002 13:39:41 +0200
Hanne Munkholm <sslug@sslug> wrote:
> Hej sslug-vi
>
> Der sker for lidt her på listen, så jeg må hellere spørge om noget
> mere.
>
> Hvordan kopierer jeg en del af en linie? Jeg kan godt finde ud af at
> kopiere et ord, eller flere ord.

gå i virtual mode og marker det du vil kopiere. tryk derefter y for
yank(kopier)

> Men hvad med "herfra til enden af linien", "herfra til starten af
> linien" eller "herfra og hen til et bestemt ord /tegn"?

kopiere indtil et tegn:
vtAy
v = virtual mode
tA= gå til tegnet A
y = yank

kopiere resten af en linje:
vAy

> Hanne (der har det med vi som med debian - har brugt det i årevis men
> har stadig ikke lært det ;)

tror aldrig helt man lærer vi(m) at kende.

--
Kim Schulz - Freelance Development    | QOTD:  "It wouldn't have been
www.schulz.dk  - En nørds bekendelser | anything, even if it were