Re: [VI] Hvordan får man vim til at lave specfike indstillinger afhængige af fil type ?

On Thu, 09 May 2002 12:00:29 +0200,
Finn Dorph-Petersen <sslug@sslug> wrote:

> Er der nogle der ved hvordan man får vim til at ændre instillinger afhængige
> af hvilke fil type der rettes i.
> Helt konkret så vil jeg gerne havde at når jeg retter i en *.tex fil så
> bliver textwidth sat til 70, men resten af tiden retter jeg i filer jeg
> ikke vil havde ombrudt.
> Iøjeblikket gøre jeg det manulet, dvs. glemmer det 50% af tiden.

Lav en fil i ~/.vim/ftplugin/<FILTYPEN> med de rette kommandoer.

I dette tilfælde

echo "set tw=72" > ~/.vim/ftplugin/tex/width72.vim

I din .vimrc skal du have følgende, for at filen bliver sourcet når du
åbner en tex-fil:

filetype plugin on

--
Like a rat in a maze          Anders Bo Rasmussen    mailto:sslug@sslug