Syntax highlighting af fil med forkert extension?

Hejsa,

Hvordan fortæller jeg ViM at den fil jeg arbejder i er af en anden type
end den, som fil-extension angiver.

Konkret, så arbejder jeg med en PHP-fil med extension ".mod". -- Det går
selvfølgelig ikke godt m.h.t. syntax highlighting.

Kan man ikke med kommandoen ":syntax" fortælle ViM direkte, at den lige
nu skal tolke min fil som en PHP-fil (bare indtil jeg afslutter
programmet)?

På forhånd tak,

Morten

PS: I min søgen faldt jeg forøvrigt lige over ":syntax sync fromstart",
som er ret god at kende når man arbejder med PHP i ViM...

Everyone always asks me if I know Tyler Durden