Re: [VI] Wordwrapping ?

* Anders Bruun Olsen <sslug@sslug> [Feb 23. 2002 21:32]:
> Jeg benytter vi som maileditor i mutt og vil lige høre om det er
> muligt at få vi til at autowrappe hvis man giver den en specifik
> argument ved opstart?
>
> Det jeg vil frem til er at jeg gerne vil have automatisk wordwrapping,
> men kun når vi startes af mutt..
>
> Jeg går ud fra at jeg nemt kan angive hvilken editor mutt skal bruge,
> samt hvilke argumenter den skal give denne. Hvis dette giver mig
> problemer spørger jeg på sslug-teknik...

Jeg går ud fra du gerne vil bryde dine linjer på f.eks 72 tegn?
For at gøre dette skal følgende linje indsættes i .muttrc:

set     editor="vi -c 'set tw=72'"

tw == textwidth.

Min personlige editor linje ser ud som følger:

set     editor="vi -c 'set tw=72 et nocindent noai formatoptions=tcq'"

et == expandtab (man vil have spaces i mails)

nocindent, noai og formatoptions=tcq sørger for at alt automatisk
indrykning slås fra.

--
Mads Martin Jørgensen, http://mmj.dk
"Why make things difficult, when it is possible to make them cryptic