Re: [VI] Emacs feature i vim.

On Wed, 13 Feb 2002 14:54:29 +0100,
Jesper Krogh <sslug@sslug> wrote:

> Beskrivelse af funktionen....
> Hvis jeg har dette stykke kode i emacs:
>
> if(aslkfj){
> sladfjasæ;
> while(flof){
> print;
> }
>
> og jeg løber ned over det men piletasten og trykker en gang på TAB på
> hver linie, så ser det sådant her ud bagefter:
>
> if(aslkfj){
>   sladfjasæ;
>   while(flof){
>     print;
>   }
> [...]

ahh. som sagt så skal du bruge =<motion>. == svarer (ligesom yy og dd)
til at den indenter den linje du står på. dvs == i vim svarer til tab i
emacs.

For at opnå den ønskede effekt ville man også kunne stille sig på den
øverste linje og trykke =5<pilned> . Du kan også markere det i visual
mode (tryk v, og flyt cursoren) og trykke =

--
Like a rat in a maze          Anders Bo Rasmussen    mailto:sslug@sslug
The path before me lies       Frimestervej 42 1.tv   http://www.fuzz.dk