sætte compiler til latex og lignende

hejsa
jeg sidder og skriver en del latex i gvim for tiden. I den forbindelse
ville jeg gerne have en kommando så jeg let kunne gemme og "kompilere"
mit .tex dokument.  jeg kan se at der er en kommando der hedder
:compiler men
:compiler latex
står bare og laver ingenting indtil jeg trykker ^C

hvordan gør jeg så jeg lettest kommer til at kunne køre min fil gennem
latex (og evt. viser output i et splitvindue - helst som en option)

MVH
Kim Schulz

--
[              http://www.schulz.dk - En nørds bekendelser!            ]
[                           Seneste artikel:                           ]