Re: [VI] Hardlinks og vim

On Mon, Jan 14, 2002 at 12:07:42PM +0100, Kim Schulz wrote:

> [...]

Hvis man vil lave en patch til et stort træ af kildekode. Så kan man
lave følgende trik.

prompt> tar xzfv mitstoreprojekt.tar.gz
prompt> mv mitstoreprojekt minstoreprojekt.orig
prompt> cd minstoreprojekt.orig
prompt> find. -depth | cpio -pald ../mitstoreprojekt

Dette skaber to "copier" af kildeteksten, men da der er tale om
hardlinks bruger jeg kun plads som om jeg havde en udgave af træet.
Hver gang jeg retter en fil vil jeg have en ny kopi, sådan at jeg ikke
modificerer filerne i minstoreprojekt.orig. Denne copy on write
semantik, gør at når jeg er færdig med at redigere kan jeg lave en.

prompt> diff -urN  mitstoreprojekt.orig minstoreprojekt

Så får jeg en fin patch ud der kan bruges på det originale kildetræ
unden af bruge plads på at have det liggende to gange.

--
	Christoffer

"Is this foreplay?"
   "No, this is Nuke Strike.  Foreplay has lousy graphics.  Beat me again."
-- Duckert, in "Bad Rubber," Albedo #0 (comics)