Hardlinks og vim

Jeg prøver at få vim (6.0) til at lave en ny fil når den gemmer, i
stedet for at blot gemme indholdet af filen. Jeg vil altså have den
til at lave en ny fil. Dette er relevant når man bruger hardlinks og
ønsker en copy on write semantik. Lad mig illustrere.

sslug@sslug> cat hathat
bla bla bla
sslug@sslug> ln hathat hathat2
sslug@sslug> ll
total 8
-rw-r-----   2 hall     user           12 Jan 14 09:56 hathat
-rw-r-----   2 hall     user           12 Jan 14 09:56 hathat2
sslug@sslug>
sslug@sslug> vim hathat2

         En vim redigering der rydder skærmen kommer ind her

sslug@sslug> ll
total 8
-rw-r-----   2 hall     user           13 Jan 14 09:57 hathat
-rw-r-----   2 hall     user           13 Jan 14 09:57 hathat2
sslug@sslug>
          ^^^^^^^
Det er så her man kan se at jeg ikke får en ny kopi af filen. Der står
i dokumentationen at hvis man sætter backupcopy=no i sin .vimrc skulle
den originale fil blive omdøbt til backupfilen og der ville blive
lavet en ny fil, lige som jeg vil have det. Men det sker ikke! Jeg
ville tro at hvis man sætter backup og sætter backupcopy=no skulle
tingene virke, men .......

Er der nogen der har et godt bud på hvad jeg skal gøre for at få det
til at virke?

--
	Christoffer

Walk softly and carry a megawatt laser.