Re: [VI] Flere filer åben=?ISO-8859-1?Q?p=E5_samme_tid??=

Hej vi's

Quoting Thomas Damgaard <sslug@sslug>:

> Hej gruppe,
>
> Jeg bruger vim. Der er noget der i et stykke tid har generet mig.
> Det er at hver gang jeg skal redigere en ny fil i vim, så går jeg ud af vim.
> Skriver vim <filnavn> og så åbner den. Osv. hver gang jeg skal skifte fil.
> Findes der ikke en måde at have flere filer åbne på samme tid i vim? Sådan
> at man på en eller anden måde kan skifte mellem dem man redigerer i? -Uden
> at lukke vim?
>
> Mvh
> Thomas

Udover de svar som allerede er kommet er der jo selvfølgelig
også muligheden for at bruge "split-screen".
Når du er i gang med at redigere en fil vil f.eks.
`CTRL-w n` virke så du kan redigere i to filer
på samme tid. Her skal du så også bruge de forskellige
kommandoer der har været fremme til at indlæse
den nye fil.

M.v.h.

Kasper.

P.S. `CTRL-w w` eller `CRTL-w W` skifter mellem forskellige vinduer.

--
Kasper Hald
Ph.D.-student in Theoretical Chemistry