Re: [VI] Macro?

On Sun, 16 Dec 2001 21:36:34 +0100,
Anders Bruun Olsen <sslug@sslug> wrote:

> Hejsa,
>
> Kan man i vi(m) "optage" en tastekombination?

qa ligger de følgende tastatryk i register a, indtil du taster q
@a "afspiller" register a.

> Jeg tænker på at hvis jeg f.eks. har 500 linier som alle skal indentes
> med 1
> tab, eller alle skal have et punktum i slutningen eller lign. Jeg
> kender til
> editorer hvor man kan optage sine tastetryk (f.eks. hop til slutningen
> af
> linien med <end>, skriv "." og gå en linie ned) og så bare vælge at
> den skal
> fyres af f.eks. 500 gange.

Er der ikke nemmere at bruge >, og så en motion henover alle de linjer
der skal indentes? Fx. hvis der er til matchene } (og du står på {):
>%

> Er noget lign. muligt i vi?

ja

>eller skal jeg ty til emacs der?

nej

>(og kan emacs overhoved den slags?)

Det går jeg da udfra, men spørg mig ikke hvordan.

--
Like a rat in a maze          Anders Bo Rasmussen    mailto:sslug@sslug
The path before me lies       Frimestervej 42 1.tv   http://www.fuzz.dk