Macro?

Hejsa,

Kan man i vi(m) "optage" en tastekombination?
Jeg tænker på at hvis jeg f.eks. har 500 linier som alle skal indentes med 1
tab, eller alle skal have et punktum i slutningen eller lign. Jeg kender til
editorer hvor man kan optage sine tastetryk (f.eks. hop til slutningen af
linien med <end>, skriv "." og gå en linie ned) og så bare vælge at den skal
fyres af f.eks. 500 gange.

Er noget lign. muligt i vi? eller skal jeg ty til emacs der? (og kan emacs
overhoved den slags?)

--
Anders