Hvordan søges der på specialtegn i vi ?

Hej allesammen

Den anden dag sad jeg og skulle hjælpe en med at redde hans smaderet
floppydiskette(puha) med worddokumenter. Jeg havde fået trukket noget
binært ud af diskketten der virket som om at det var det rigtige.
Men inde i selve teksten var det fyldt med ^@ tegnet (ASCCI 0) og det ville
jeg selvfølige gerne fjerne. Men jeg kunne ikke få vi til at finde dette
tegn. Jeg fik reddet hans dokument ved at køre det igennem kate(KDE
editor), men det var dybt skuffende at jeg ikke kunne får vi til at klare
problemmet.
Derfor vil jeg høre om der er nogle der ved hvordan vi håndtere spcialtegn ?

Med venlige hilsen
Finn