Re: [VI] tmp-fil (Was: [VI] cvs-makroer i vim)

On Tue, 23 Oct 2001 17:20:54 +0200,
Kim Schulz <sslug@sslug> wrote:

> hvad med at smide output fra "date +%s" ind i tempfilnavn?

Den løsning er ikke hel pæn, men i praksis vel god nok.

> Kim Schulz (der forresten gerne vil have beskrivelser af hvordan det der
> cvs virker i vim senere når i er færdige).

Det fungere faktisk godt nok, til hvordan jeg ellers har brugt cvs.
Faktisk har jeg implementeret mere end jeg ellers har brugt.

Jeg har lavet følgende kommandoer:

,ca	add current buffer to cvs
,cA	annotation (bliver vist i shellen, hvilket skal laves om)
,cc	commiter
,cd	diffsplitter ens nuværende fil, i forhold til den man chekkede ud
,cl	viser loggen (i shellen) for filen
,cs	viser status for filen

Af gode ideer har jeg:

,cA skal lave vertikal split, og visse annotationen i venstre side, og
selve filen i højre. Disse to buffere skal selvfølgelig være låst i
forhold til hinanden, så man altid ser de korrekt annotations.

,c< skal gå en version baglængs når man har diffsplittet
,c> skal gå en version forlængs når man har diffsplittet

Derudover har jeg en ide om at lave en cvsedit-funktion, som
antager at cvs'en ligger lokalt og er læsbar. Så skal man kunne lave en
:cvsedit $CVSROOT/projekt/kode/foobar.c (her er der så tabcompletion),
så skal den tjekke den fil ud til et på forhånd bestemt sted (typisk /tmp),
og når man så lukker filen, skal den release den (med -d).

Er der nogen ellers der har nogen vilde ideer?

Først havde jeg tænkt mig at alle kommandoerne skulle virke med
caps-lock (som hos mig er mappet til Meta_R), men syntes ikke det var så
vi-isk og det skulle også gerne virke gennem diverse ssh-klienter og
måske er der andrer vi-brugere der vil bruge det.

--
Like a rat in a maze          Anders Bo Rasmussen    mailto:sslug@sslug
The path before me lies       Frimestervej 42 1.tv   http://www.fuzz.dk