Re: [VI] Syntax highlighting igen igen

Thu, 20 Sep 2001 17:06:23 +0200, skrev merlin <sslug@sslug>:

> hvordan er det jeg slår syntax highlighting til i hhv. elvis og
> vim?  Jeg har prøvet :syntax on og :display syntax jeg mener at
> :syntax on har virket for mig før i elvis, men det gør det ikke nu

Det bør virke
fra min ~/.vim/vimrc
" Enables syntax highlightning
if has("syntax") && &t_Co > 2
  syntax on
endif

> jeg vil gerne sætte det til sådan at det er slået til default når
> jeg starter elvis eller vim og det samme vil jeg gerne med
> linienummerering

Måske kan du bruge ~/.exrc til settings der er fælles for flere vi
kloner.

set number #linie nummerering

> desuden vil jeg gerne ha gjort elvis til den vi som starter når
> jeg skriver "vi" i en consol men jeg har ikke rigtigt ku finde
> noget info om hvordan jeg gør det

I debian kan du bruge "update-alternatives vi" og så blot vælge

Leo
--
Office Automation:
	The use of computers to improve efficiency in the office