Re: [VI] Udførelse af shellscript på et ord

Hej Anders
Nu fik jeg installeret en rigtig gammel VIM (på en rigtig gammel
maskine, med en rigtig gammel Slackware 3.4).

De moderne tricks jeg foreslog i går virker ikke på VIM 4.6
Men i den gode gamle online-manual blev der nævnt at i
command-line mode (: - mode) virker konstruktionen <cword>,
(faktisk står der at det kun virker for filnavne, så jeg testede
det)

Eksempel: jeg oprettede et bibliotek tekst med en fil testfile i
mit arbejdsbibliotek, så åbnede jeg vim og skrev en passende
sætning som indeholdt ordene ls og tekst, derefter placerede
jeg cursoren på ls og skrev:

:!<cword>

og fik samme output som med :!ls

Så jeg prøvede også, med cursoren på ordet tekst

:!ls <cword>

og fik samme output som med :!ls tekst

Håber du kan bruge det!

--