Re: [VI] Fjernelse af tekst uden at det ryger i registeret

Hej Anders

> smart ting.
Yeps, den tænkte jeg også på, indtil jeg fandt en bedre løsning!

> Den kendte jeg godt. Problemmet er at jeg ikke lige regner med at jeg
> skal slette nogen før indsættelsen når jeg yanker, og så gider jeg altså
> ikke at bruge 4 tastetryk på at bruge et register med navn.

Jamen, det smarte er at den også virker "omvendt", og det er det du har
brug for!
Når du har yanket 22 linier (22yy), og du så lige skal bruge D eller
dd eller x el. lignende før du paster dem igen, så bruger du bare
"xD eller "xdd "xx eller "xX efter lyster og behov, (x'et efter " kan
sådan set være et hvilket som helst bogstav) så ryger den slettede
tekst simpelthen i register x og generer på ingen måde din yank - paste
operation.
Altså et par ekstra tastetryk, når du opdager at du har problemet, og
ellers må du gribe til "2p løsningen (hvis du nåede at bruge x).

Palle Skov Bratholm
<sslug@sslug>