Re: [VI] Fjernelse af tekst uden at det ryger i registeret

On Thu, 3 May 2001 16:43:57 +0200 (MET DST),
Kasper Hald <sslug@sslug> wrote:

>Jeg har ikke nogen loesning paa hvordan man ikke
>faar det slettede i registeret. Jeg synes
>dog alligevel at jeg vil proeve at give
>dig en anden mulighed.
>
>I Vi(m) bliver de sidste 9 deletes gemt i
>nummererede buffere. Saa hvis du vil indsaette
>den anden sidste ting, som du har slettet,
>taster du
>
>"2p

smart ting.

>Yanks bliver ikke gemt i disse nummererede buffere.
>Her kan loesningen vaere navngivne buffere.
>Du kan yanke/delete ind i 26 folders (a-z)
>ved f.eks.
>
>"a23yy  (Yank 23 linier og placer dem i buffer a)
>
>Naar du saa vil indsaette dem igen, kan dette f.eks.
>goeres ved
>
>"ap

Den kendte jeg godt. Problemmet er at jeg ikke lige regner med at jeg
skal slette nogen før indsættelsen når jeg yanker, og så gider jeg altså
ikke at bruge 4 tastetryk på at bruge et register med navn.

>Haaber dette hjalp lidt, selvom jeg ikke
>svarede paa dit oprindelige spoergsmaal.

Det hjælper ikke rigtig, da jeg ikke ved problemet opstår når jeg
yanker.

>P.S. Som en lille side bemaerkning, vil jeg naevne
>at de navngivne buffere ogsaa kan bruges til
>at give kommandoer. Proev f.eks. at gem 23dd
>i buffer b. Tast derefter @b og du vil
>slette 23 linier.

Den feature er sørme sjov at lege med :)

--
Anders Bo Rasmussen          mailto:sslug@sslug
Frimestervej 42 1.tv         http://www.fuzz.dk