Re: [VI] Fjernelse af tekst uden at det ryger i registeret

Hej Anders.

On Thu, 3 May 2001, Anders Bo Rasmussen wrote:

> Er der nogen smart måde at fjerne tekst på uden at det ryger i
> registeret i command mode? Altså ligesom "x" eller "d" dog uden at
> teksten gemmes. Jeg er nemlig rimelig træt af at jeg kommer til at bruge
> x når skal til at indsætte noget tekst med p.
>

> --
> Anders Bo Rasmussen          mailto:sslug@sslug
> Frimestervej 42 1.tv         http://www.fuzz.dk
> 2400 Kbh. NV
> Denmark

Jeg har ikke nogen loesning paa hvordan man ikke
faar det slettede i registeret. Jeg synes
dog alligevel at jeg vil proeve at give
dig en anden mulighed.

I Vi(m) bliver de sidste 9 deletes gemt i
nummererede buffere. Saa hvis du vil indsaette
den anden sidste ting, som du har slettet,
taster du

"2p

Yanks bliver ikke gemt i disse nummererede buffere.
Her kan loesningen vaere navngivne buffere.
Du kan yanke/delete ind i 26 folders (a-z)
ved f.eks.

"a23yy  (Yank 23 linier og placer dem i buffer a)

Naar du saa vil indsaette dem igen, kan dette f.eks.
goeres ved

"ap

Haaber dette hjalp lidt, selvom jeg ikke
svarede paa dit oprindelige spoergsmaal.

M.v.h.

Kasper.

P.S. Som en lille side bemaerkning, vil jeg naevne
at de navngivne buffere ogsaa kan bruges til
at give kommandoer. Proev f.eks. at gem 23dd
i buffer b. Tast derefter @b og du vil
slette 23 linier.

--
Kasper Hald