Re: [VI] Linienummerering i vi

Hej Thomas

> Den skriver det også UDEN .exrc.
> Hvor ligger de  andre filer til elvis?
Skriv (i din shell):
find /usr -name elvis.arf 2>&1 | grep elvis

Hos mig giver det: /usr/share/elvis-2.1_4/elvis.arf

> Jeg har nu tilføjet linien "set nu" i en nyoprettet .exrc, og det har
> ingen
> effekt haft.
> Men vi skriver i bunden "missing rhs" når jeg starter den.

Når du skriver nyoprettet, er den så oprettet med :mkexrc
eller har du benyttet vi direkte:
vi ~/.exrc

Har du iøvrigt checket om du evt har en .elvisrc eller elvis.rc eller
tilsvarende i $HOME (de kan også skabe problemer).

Og så lige et opklarende spørgsmål:
Hvorfor i himlens navn vil du overhovedet have alle de irriterende
linienumre som default (og ved alle filtyper)??
(Men før vi evt overvejer seriøse, mere specifikke, alternativer skal
vi nok have din vi til at starte op "rent"

mvh

Palle