Re: [VI] Linienummerering i vi

Hej Thomas

> Jeg har nu tilføjet linien "set nu" i en nyoprettet .exrc, og det har ingen
> effekt haft.
> Men vi skriver i bunden "missing rhs" når jeg starter den.
>

> Mvn.
> Thomas

OK, så kender vi i det mindste versionen! (jeg har den samme, og der virker
det!).
"missing rhs" betyder "missing right-hand-side", du sender en eller flere
halve komandoer til vi, typisk en halv "map" eller "ab" kommando i .exrc
eller en anden sourcet fil.
Prøv at rename din .exrc til .merlinrc eller lignende,
Så start vi, hvis "missing rhs" fortsat dukker op kommer det fra en anden
fil (og så må vi til at se på elvis.brf og elvis.arf og andre sourcede filer),
Hvis "missing rhs" ikke dukker op skyldes den helt sikkert et eller andet i
din .exrc. Som kontrol skriver du så ":so .merlinrc", som sourcer din tid-
ligere .exrc.
Hvis fejlen dukker op når du sourcer .merlinrc, så prøv at sende den kom-
plette tekst til forummet, for så må der være en syntaksfejl et eller andet
sted!

mvh

Palle