Re: [VI] Linienummerering i vi

<sslug@sslug> skrev i en meddelelse
news:sslug@sslug
> Hej Merlin

> I denne sammenhæng (Slackware ?!) ER elvis vi (med mindre man er tåbelig
> (ups undskyld til nogle ... ) nok til at installere vim (for at få udvidet
> funktionalitet og GUI, begge dele opnås også med en passende rekombilering
> af elvis, og elvis ER (efter min mening) bedre). Så svaret er at linien
> set nu
> SKAL virke i .exrc (og det gør den også), men for en sikkerheds skyld, så
> find lige ud af hvilken vi du bruger (start vi og skriv :version), hvis
> det ikke er vim, så slet ~/.vimrc.
> [...]
Hej Palle,
Tjahe problemet er at jeg BÅDE har vi, vim og elvis inde.
Men ved en "whereis vi" for jeg: "vi: /usr/bin/vi /usr/man/man1/vi.1.gz"
,men ser jeg så på /usr/bin/vi, så er det bare et symlink til vi ->
/etc/alternatives/vi. Og /etc/alternatives/vi er bare et symlink til vi ->
/usr/bin/elvisnox.
Så default vi er vel nok elvis. Men hvad gør jeg så?
Og jeg har ikke ":" med i min .exrc.

Mvh.
Thomas