Re: [VI] Linienummerering i vi

Hej Merlin
> <sslug@sslug> skrev i en meddelelse
> hvis den ikke findes saa .exrc)

> Nej det har jeg gjort, men det har ingen indflydelse på vi. :/
> Og jeg har osse lavet en .exrc og smidt "set nu" ind i den, men der sker
> stadig ik noget.
>
> Men forresten har jeg fundet ud af at det måske er elvis jeg har inde.
> Men hvad gør jeg så?

I denne sammenhæng (Slackware ?!) ER elvis vi (med mindre man er tåbelig
(ups undskyld til nogle ... ) nok til at installere vim (for at få udvidet
funktionalitet og GUI, begge dele opnås også med en passende rekombilering
af elvis, og elvis ER (efter min mening) bedre). Så svaret er at linien
set nu
SKAL virke i .exrc (og det gør den også), men for en sikkerheds skyld, så
find lige ud af hvilken vi du bruger (start vi og skriv :version), hvis
det ikke er vim, så slet ~/.vimrc.
Desuden er det vigtigt at der *ikke* er kolon (:) foran set, faktisk bør
s'et i "set nu" være det første tegn på linien.

HVIS dette heller ikke virker må du vende tilbage (med info om hvilken vi
du kører etc.), for selvfølgelig kan vi også få din vi til at opføre sig
ordentligt!!

mvh

Palle