[vim] Farver i console - text mode

Når jeg laver colortest i konsollen er der ikke farver nok.
F.eks er der angivet darkred,red og lightred, men de 2 sidste er ens
og som baggrund er de alle 3 ens. Desuden er hvid baggrund grå.

Efter nogen søgen i vim's :help og på nettet, fik jeg klaret problemet
i x-term. Er der også mulighed for at få bedre farver i konsollen?
Der er nu 16 forgrunds farver og 8 baggrunds farver (ANSI).

Det foresvæver mig at jeg har hørt noget om 256 farver, måske med
framebuffer. Jeg kan dog ikke finde noget lige nu.

Leo