Re: [VI] Syntax highlightning

hej
> Er det muligt at bruge Syntax highlightning i vi eller vim?
Ja, også i elvis!
> Hvis ja, hvordan sætter jeg det til?
:display syntax
Giver default op til 6 forskellige fonte, de enkelte sprog er "defineret"
i elvis.syn filen (som er veldokumenteret i evis online docs).
Desuden kan der til hver font knyttes en farve,
:color normal white
:color bold yellow
:color emphasized green
:color italic cyan
:color fixed red
(eksemplet sakset fra "Learning the VI editor" af Lamb & Robbins)

> Desuden vil jeg gerne vide om man kan configge sin vi et sted således at fx.
> :set nu bliver sat til hver gang man starter vi?
I elvis (og i vi) er det "naturlige" valg ~/.exrc
(VI er og bliver en "Visual mode" for ex, selvom vi ofte glemmer det!)
alle normale ex komandoer kan benyttes, naturligvis uden kolon, ie
set nu
color normal white
color bold yellow
etc